درمان زخم بستر در خانه

درمان زخم بستر در خانه


Rate this post

چگونگی درمان زخم بستر در خانه

از چگونگی درمان زخم بستر در خانه آگاهی دارید؟ درمان زخم بستر امکان پذیر است؟ راه های درمان زخم بستر را میدانید؟

در این مقاله سعی بر آن داریم که اطلاعات کامل و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا برایتان مفید واقع شود پس با ما همراه باشید.

چه افرادی در معرض دچار به زخم بستر هستند؟

– افرادی که برای مدت طولانی‌ تری در یک  وضعیت ثابت (خوابیدن به یک سمت) قرار می‌ گیرند

– افراد مسن

– افراد مبتلا به دیابت نوع دو

– افرادی که از ویلچر استفاده می‌ کنن

 

به طور کلی می توان گفت : خوابیدن به مدت طولانی در وضعیت ثابت، سائیدگی در صندلی یا بستر، استفاده از لگن بیمار نامناسب و یا کشیدگی با ملحفه می تواند به بخشی از پوست و بافت های بدن آسیب برساند و دچار زخم بستر شوند.

زخم بستر در طی گذر زمان بوجود می آید و کم کم از یک نقطه ای که بیشتر تحت فشار است شروع می شود سپس گسترش پیدا میکند که سبب زجر کشیدن بیمار خواهد شد باید سریعا برای درمان زخم بستر اقدام کرده تا بتوانید از عواقب ناگوار دیگر آن جلوگیری نمایید البته این را هم در نظر بگیرید که هرچه دیرتر متوجه زخم بستر شوید بیمارتان زجر بیشتری خواهد کشید و زخم بستر عمیق و عمیق تر خواهد شد .

تنها راه درمان زخم بستر قطع عضو خواهد بود و باعث ناراحتی شما میشود اگر هم رضایت به قطع عضو ندهید همان زخم بستر باعث مرگ عزیزتان خواهد شد پس بهتر است هرچه سریعتر به فکر درمان قطعی زخم بستر بیفتید که در ادامه به شما آن راه را معرفی خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی:

ویتامین های موثر در درمان زخم بستر

پماد موثر برای درمان زخم بستر

درجه بندی زخم های دیابتی

درمان زخم بستر قطعی در خانه - پماد کیمیا

انواع راه های درمان زخم بستر 

درمان زخم بستر با آلوئه ورا

ممکن است خواص درمانی آلوئه ورا را از عطاری ها و دوستانتان شنیده باشید اما برای درمان زخم بستر از این گیاه استفاده نکرده باشید البته این گیاه برای زخم بستر که به صورت سطحی است و هنوز به سطح عمیقی نرسیده است بسیار موثر است اما نمیتوان گفت که قطعا درمان زخم بستر را انجام میدهد. همچنین آلوئه ورا سبب رطوبت رسانی به پوست آسیب دیده خواهد شد. این عامل باعث بهبود سریع زخم می شود.

تغییر موقعیت بیمار

این حرف را ممکن است از دکترها و داروخانه های متعددی شنیده باشید که با عوض کردن موقعیت بیمار می تواند بدن را از استرس و فشار بر روی پوست که باعث تحریک زخم می شود را کاهش دهد. همچنین خطر ابتلا به زخم جدید را کاهش می دهد.

درمان زخم بستر با سرم

زخم هایی که به درستی پاک و تمیز نمی شوند بیشتر در معرض عفونت و التهاب هستند. آب شور مایع اضافی را کاهش می دهد همچنین پوست مرده و شل را نابود می سازد. استفاده از سرم  یک راه حلی برای تمیز کردن زخم است. این کار را روزی چند بار تکرار نمایید بازهم تاکید میکنم که این کارها فقط برای درمان زخم بستر های سطحی جوابگو است برای زخم های عمیق تاثیری نمیگذارد و شاید بدتر هم شود.

درمان زخم بستر با پماد کیمیا

این پماد با مکانیسم دارویی قوی که دارد سبب بهبودی کامل زخم بستر می شود ، حتی برای پیشگیری از زخم بستر هم بسیار مفید است .

بهتر است برای درمان زخم بستر به صورت عمیق که همه ی دکترها تجویز قطع عضو را داده اند از این پماد استفاده نمایید. استفاده از پماد کیمیا باعث می شود که زخم بستر به صورت قطعی درمان شود نه اینکه دوباره ایجاد شود یا تشدید پیدا کند.

البته این نکته را هم باید بگوییم که طول درمان بستگی به زخم بستر بیمارتان دارد که در چه سطحی و چه عمقی باشد اگر یک هفته این پماد را استفاده کردید و جوابی نگرفتید نا امید نشوید هر بیماری یک طول درمانی دارد حتی بیماری سرماخوردگی هم بعد از گذراندن دوره اش شما بهبودی کامل را خواهید فهمید پس کمی صبر و تحمل داشته باشید و مصرف پماد را قطع نکنید تا درمان زخم بستر کم کم صورت گیرد این نکته را جدی بگیرید تا بیمار شما از درد زخم بستر رهایی پیدا کند و نیازی به قطع عضو نداشته باشد.

 

نکاتی مهم جهت جلوگیری از تشدید زخم بستر 

پوست را روزانه شستشو دهید و با حرکات آهسته خشک کنید و از صابون و مواد شیمیایی شوینده برای شستشوی روی زخم اجتناب کنید.

بعد از مصرف پماد کیمیا ممکن است روی زخم حالت لزج مانندی پیدا کند و شما فکر کنید که باید روی آن را با شامپو یا صابون بشویید و تمیز کنید ولی این را مطلقا نباید انجام دهید چون باعث می شود که زخم بستر تشدید پیدا کند و حتی عفونت شدیدی کند آن حالت لزجی که شما  بعد از برداشتن پانسمان مشاهده میکنید این است که بافت از بین رفته ناحیه ایجادی زخم در حال بهبود یافتن است .

از هیچ نوع کرم مرطوب کننده یا پماد های دیگر کنار پماد کیمیا استفاده نکنید چون باعث تشدید زخم بستر خواهد شد و شما در ذهن خود میگویید که چرا زخم بستر من پس بهبود پیدا نمیکند؟ این کار شما مثل آب در هونگ کوبیدن است نباید پماد یا کرم دیگری استفاده نمایید فقط پماد کیمیا را مصرف کنید و اجازه دهید پماد کار خودش را انجام دهد.

وضع پوست حداقل یکبار در روز بررسی شود و هر دو ساعت یکبار تغییر وضعیت داده شود و در صورت امکان از تشک مواج استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی : 

راه درمان و پیشگیری از زخم بستر

راهنمای پیشگیری از زخم بستر

مواد غذایی مفید برای درمان زخم بستر

درمان زخم بستر در خانه-پماد کیمیا

برای درمان زخم بستر با پماد کیمیا همین حالا اقدام کنید !

پماد کیمیا با مکانیسم دارویی که دارد باعث می شود که درمان زخم بستر سریعتر پیش برود و هیچ نوع برگشتی بعد از بهبود دیده نخواهد شد چون زخم بستر ممکن است بعد از بهبودی کامل دوباره ایجاد شود ولی اگر از پماد کیمیا استفاده کنید هیچ نوع برگشتی را مشاهده نخواهید کرد ، پس برای سفارش پماد کیمیا تا دیر نشده و زخم بستر بدتر نشده است همین حالا اقدام کنید.

راه های سفارش پماد کیمیا هم به صورت آنلاین صورت می گیرد هم به صورت حضوری که بعضی داروخانه ها به عنوان نماینده برای فروش پماد کیمیا این پماد موثر درمان زخم بستر اقدام کرده اند ، روی دکمه های زیر همین حالا کلیک کنید تا دیر نشده پماد کیمیا را سفارش دهید ، اگر هم از بوی بد زخم بستر یا شکل آن حالتان بد می شود میتوانید از مراکز پرستاری یک پرستار را برای انجام این کار استخدام نمایید.

1 دیدگاه

  • همه چی خونگیش خوبه! چیه هی مریضو میکشونن از این بیمارستان به اون بیمارستان. زخم بستر اگر تو مراحل اولیه ش باشه راحت میشه تو خونه درمانش کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.