ویتامین های موثر در درمان زخم بستر-پماد کیمیا

ویتامین های موثر در درمان زخم بستر-پماد کیمیا


Rate this post

ویتامین های موثر در درمان زخم بستر را میدانید ؟

ویتامین های موثر در درمان زخم بستر  و دریافت کافی کالری، پروتئین، مایعات، ویتامین‌ ها و مواد معدنی برای حفظ یکپارچگی بافت و پیشگیری از شکست بافت مورد نیاز هستند.

در زمانی که می خواهید ویتامین مورد نیاز بیمارتان را مورد بررسی قرار دهید باید وضع تغذیه او را بررسی کنید یعنی اگر بیمار دچار سوء تغذیه شود اثر نامطلوبی بر درمان زخم بستر  دارد ، بنابراین همه بیماران مبتلا به زخم بستر باید بلافاصله برای ارزیابی وضع تغذیه خود برای درمان زخم بستر مورد بررسی قرار گیرند. افرادی که در سن کهن سالی دچار زخم بستر مشود بیشتر نیاز به کمک دیگران برای غذا خوردن و دارای مشکلات جویدن و بلع، کاهش دریافت دهانی غذا و مایعات، کاهش وزن ناخواسته و افزایش سن موجب افزایش خطر سوء تغذیه میشود.

بر این اساس در ارزیابی تغذیه باید همه این عوامل به ویژه تاریخچه وزن بدن، قدرت مستقل غذا خوردن و دریافت مواد مغذی مورد ارزیابی قرار گیرند تا به روند بهبود زخم بستر کمک کند.

مطالب پر بازدید : 

درمان زخم دیابت به صورت قطعی 

مراقبت از بیمار زخم بستر سالمند

پمادی برای درمان زخم بستر وجود دارد ؟

ویتامین های موثر در درمان زخم بستر

دریافت پروتئین کافی به درمان زخم بستر کمک بزرگی می کند ! 

بدون شک  پروتئین برای ساخت بافت‌ های جدید برای درمان زخم بستر مورد نیاز است. بعلاوه، نیتروژن از طریق ترشحات زخم بستر هم دفع میشود که نیاز به پروتئین را افزایش میدهد. در تعیین میزان نیاز پروتئین برای هر فرد باید تعداد و وسعت زخم‌ ها، وضع کلی تغذیه، بیماری‌ های همراه و میزان تحمل مداخلات تغذیه‌ ای را در نظر گرفت. بعنوان مثال، افراد مبتلا به بیماری‌ های مزمن کلیوی کاندیدای مناسبی برای سطوح بالای پروتئین نیستند. بطور کلی قبل از تجویز رژیم پرپروتئین عملکرد کلیه باید بررسی شود.

میزان توصیه شده پروتئین برای حفظ تعادل مثبت پروتئین در مبتلایان به زخم فشاری  یک و نیم گرم به ازای کیلوگرم وزن بدن است. اسید های آمینه، واحد های ساختمانی پروتئین هستند. بدن ما قادر به ساختن برخی اسید های آمینه نیست که باید از طریق رژیم غذایی تأمین شود که به آنها اسید های آمینه ضروری گویند. بعلاوه در برخی شرایط نیاز به تأمین انواع دیگری از اسید های آمینه از طریق غذا داریم بعنوان مثال اسید های آمینه آرژنین و گلوتامین در استرس‌ های شدید مثل تروما، سپسیس و زخم بستر ضروری به شمار می‌ آیند.

ویتامین ها و پروتئین های موثر در درمان زخم بستر

 مایعات کافی به بهبود زخم بستر کمک میکند ؟

مایعات بعنوان حلال ویتامین‌ ها و مواد معدنی و دیگر مواد مغذی هستند و وسیله انتقال مواد مغذی به سلول‌ ها و دفع فرآورده‌ های دفعی از آنها می‌باشند. فرمول عمومی محاسبه نیاز به مایعات، یک میلی‌لیتر به ازای مقدار کیلوکالری مصرفی است اما بصورت عمومی باید ۸ لیوان آب در روز مصرف شود در بیمارانی که دچار زخم شده اند بهتر است برای درمان زخم بستر آنها بیشتر مصرف شوند اگر هم آب خالی دوست ندارند میتوانید داخل لیوان آب آن ها یک مایع شیرین کننده یا هرچیزی که طعم آب را تغییر دهد بریزید که آن ها تمایل به خوردن آب در طی روز را داشته باشند.

وضع هیدراتاسیون در همه بیماران مبتلا به زخم بستر باید بطور مداوم بررسی شود که شامل بررسی تغییر وزن، کشش پوست، برون‌ده ادراری، افزایش سدیم سرم و اسمولالیته محاسبه شده سرم است. باید توجه داشت که نیاز به مایعات در صورت وجود دهیدراتاسیون، دریافت بالای پروتئین، دمای بالای بدن، تعریق زیاد، اسهال و ترشح زیاد زخم افزایش میابد.

مطالب پر بازدید : 

پماد موثر برای درمان زخم بستر چیست؟

راه های درمان و پیشگیری از زخم بستر 

راهنمای پیشگیری از زخم بستر 

 مایعات کافی برای بهبود زخم بستر

تامین مواد مغذی و ویتامین ها برای درمان زخم بستر موثر است 

نیاز به مواد مغذی به موازات افزایش نیاز انرژی در زخم بستر افزایش میابد. با این وجود نیاز به اکثر مواد مغذی با رژیم متعادل و متنوع تأمین میشود. رژیم غنی از میوه‌جات و سبزیجات، ماهی، مغز ها و دانه‌ ها برای تأمین مواد مغذی کافی برای سلامت پوست و بهبود جریان خون توصیه میشود.

اثر برخی مواد مغذی مثل ویتامین‌ های C، B، E، روی، مس، منگنز، منیزیم، سلنیوم و اسید های چرب امگا-۳ با بهبود زخم بستر در حال بررسی است. از این میان، روی و ویتامین C توجه بیشتری را به خود جلب کرده‌ اند و به هر حال تنها در صورت ناکافی بودن دریافت غذایی ممکن است نیاز به دریافت مکمل‌ های تغذیه‌ ای باشد.

توجه داشته باشید که توصیه به مکمل یک ماده مغذی تنها در صورت وجود علایم کمبود آن موجه است و در صورت دریافت ناکافی غذا بهتر است مکمل‌ هایی شامل اکثر ویتامین‌ ها و مواد مغذی در حد مقادیر توصیه شده تجویز شود، زیرا تجویز یک ماده مغذی به تنهایی ممکن است وضع سایر مواد مغذی را به خطر اندازد.

مطالب پیشنهادی : 

علت درد پا و درمان زخم دیابت 

مواد غذایی مفید برای درمان زخم بستر 

توصیه های تکمیلی برای درمان زخم بستر و پیشگیری از آن 

* مصرف رژیم غذایی متعادل و متنوع که حاوی همه گروه‌ های غذایی به میزان مورد نیاز باشد.

* دریافت کافی پروتئین از طریق مصرف گوشت‌ های سفید به ویژه ماهی، حبوبات و مغز ها.

* مصرف سبزیجات و میوه‌ جات تازه در درمان زخم بستر بسیار موثر است.

* مصرف مکمل‌ های پروتئین- انرژی و مکمل‌ های ویتامین – مینرال در صورت محدودیت دریافت غذا و تنها با تجویز متخصصین.

* نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز در صورت عدم محدودیت مایعات.

* مصرف روغن‌ های مفید مثل روغن زیتون و کانولا برای تأمین انرژی و نیز چربی‌ های مفید.

* افزایش انرژی و پروتئین رژیم غذایی با استفاده از پودر آجیل، روغن‌ های مفید، پنیر رنده شده و شیر خشک.

ویتامین های موثر در درمان زخم بستر-پماد کیمیا 22720868

درمان زخم بستر قطعی به روش جدید

اگر تمام موارد را رعایت کنید میتوانید پیشگیری از زخم بستر را انجام دهید ، اگر وضع بیمارتان وخیم تر باشد و فکر میکنید که مصرف پروتئین و مواد مغذی تاثیر گذار نیست و دنبال راهی دیگر هستید باید به شما بگویم که سخت در اشتباهید تاثیرات مواد مغذی و پروتئین های به حدی زیادی است که میتواند روی زخم هایی که حتی به بافت داخل گوشت رسیده اند هم کمک کند پس مصرف پروتئین ها و ویتامین ها را جدی بگیرید. در کنار مصرف ویتامین های مغذی بهتر است یک روش درمانی هم پیش بگیرید که از پماد کیمیا در صورت بهبود زخم بستر از آن استفاده کنید.

پماد کیمیا با مکانیسم دارویی که دارد باعث می شود که درمان زخم بستر سریعتر پیش برود و هیچ نوع برگشتی بعد از بهبود دیده نخواهد شد چون زخم بستر ممکن است بعد از بهبودی کامل دوباره ایجاد شود ولی اگر از پماد کیمیا استفاده کنید هیچ نوع برگشتی را مشاهده نخواهید کرد ، پس برای سفارش پماد کیمیا تا دیر نشده و زخم بستر بدتر نشده است همین حالا اقدام کنید.

راه های سفارش پماد کیمیا هم به صورت آنلاین صورت می گیرد هم به صورت حضوری که بعضی داروخانه ها به عنوان نماینده برای فروش پماد کیمیا این پماد موثر درمان زخم بستر اقدام کرده اند ، روی دکمه های زیر همین حالا کلیک کنید تا دیر نشده پماد کیمیا را سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.