مراقبت از بیمار زخم بستر سالمند

مراقبت از بیمار زخم بستر سالمند


5/5 - (1 امتیاز)

مراقبت از بیمار زخم بستر سالمند

مراقبت از بیمار زخم بستر سالمند ، بسیار دشوار تر از بیمارانی است که در سن های پایین تر دچار زخم بستر می شود میدانید چرا ؟ با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به بیماری هایی که ممکن است در این دوره پیش بیاید و دلیل روند کندی درمان زخم بستر را باهم بررسی کنیم .

مطلب پیشنهادی : 

جلوگیری از عفونت و درمان زخم بستر 

بیماری های جسمی سالمندان

بیماری هایی که در بیشتر سالمندان مشاهده میکنید شامل موارد زیر می شود :

کم شدن خواب افراد مسن – عفونت ادراری در سالمندان – پوکی استخوان – زمین خوردن بیش از حد سالمندان – ضعیف شدن قدرت شنوایی و ..

از جمله مواردی است که در بیشتر سالمندان میتوانید مشاهده کنید ، همچنین در اکثر سالمندان سکته های مغزی و قلبی در اثر نداشتن مراقبت افزایش می یابد که باعث می شود دکتر به آن ها استراحت مطلق تجویز کند در ادامه ی این استراحت مطلق بیماری زخم بستر به سراغشان می آید که باید برای درمان زخم بستر حتما یک راهی را پیش بگیرید تا آن ها را از زخم بستر نجات دهید.

درمان زخم بستر با پماد کیمیا به عنوان بهترین راه حل است که میتوانید هر چه سریعتر برای درمان اقدام کنید ، چون زخم بستر هرچه بماند بوی بدی میدهد ، درد و سوزش شدید دارد ، باعث از بین رفتن بافت ها می شود و هزاران مشکل دیگر شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید مطمئنا بیماری که دچار زخم بستر شده است را دیده اید و همه ی این موارد را به خاطر می آورید.

مراقبت از بیمار زخم بستر سالمند

دلیل کندی روند درمان زخم بستر در سالمندان چیست ؟

درسالمندی يعنی سن بيشتر از ۶۰ سال دلايل زيادی براي عفونت مكرر وجـود دارد كـه ناشی از تغييراتی است كه در ايمنی هومورال و سـلولی رخ مـيدهـد و تغييرات فيزيولوژيک مثـل كـاهش رفلكـس سـرفه و اخـتلالات گردش خون، كندی بهبود زخم بستر را در پیش دارد  كـه ريـسک عفونت  را در ســالمندی افــزايش مـيدهند. عفونت زخم بستر باعث می شود که سالمندان زجر زیادی را تحمل کنند. پس بهتر است قبل از اینکه این اتفاقات رخ دهد درمان زخم بستر را جدی بگیرید.

بیشتر بدانیم :  

درمان قطعی و فوری زخم بستر 

دلایل ایجاد زخم بستر در بیماران سالمند چیست؟

سالمندانی که در اثر بیماری های مختلفی از جمله سکته ی مغزی ، سکته ی قلبی ، کما ، احتیاج به استراحت مطلق دارند در معرض دچار به زخم بستر هستند حتی اگر دشک مواج ، جابه جایی چند ساعت یک بار هم انجام دهید باز هم بیمار شما دچار زخم بستر می شود چون هیچ تاثیری روی درمان نخواهد گذاشت ، بیمار باید چند ساعت یک بار بنشیند یا راه برود که این موارد برای بیماران سالمند که نمیتوانند هیچ حرکتی باشد صدق نمی کند.

– آسیب های مزمن مثل فلج و کما

احتمال ابتلا به زخم‌ بستر در افرادی که دچار آسیب‌های مزمن مانند فلج، جراحی یا کما هستند، بیش‌تر است زیرا ممکن است مدت زیادی حرکت نکنند.

– بالا رفتن سن

هنگامی که سن انسان بالا می‌رود، پوست او خشک‌ تر، شکننده‌ تر، و نازک‌ تر می‌ شود و در عین حال از حالت کشسانی پوست کاسته می‌ شود. افراد مسن سلول‌ های جدید پوستی را بسیار آهسته تولید می‌ کنند، به همین دلیل هم در معرض خطر هستند.

– قبضیت روده‌ها

عفونت به علت مواد مدفوع می‌ تواند خطرناک باشد و فرد را به موارد شدید زخم بستر هدایت کند.

– آسیب طناب نخاعی

اگر از آسیب نخاعی رنج می‌ برید، احتمال بیشتری وجود دارد که به زخم بستر مبتلا شوید زیرا نمی‌ توانید موقعیت خود را تغییر دهید.

– دیابت

بیماری‌ هایی مانند دیابت، سرعت بهبودی را کاهش و خطر ابتلا به زخم بستر را افزایش می‌ دهد.

– رژیم غذایی نامناسب

کمبود کالری، مایعات، ویتامین‌ها و مواد معدنی و پروتئین در رژیم غذایی روزانه میتواند باعث تجزیه‌ی بافت شود.

بیشتر بخوانیم : 

آشنایی بیشتر با پماد عسل کیمیا 

مراقبت از بیمار زخم بستر سالمند

چگونه از ایجاد زخم بستر در سالمند پیشگیری کنیم؟

– وضعیت افراد بستری را هر ۲ ساعت یک بار تغییر دهید. این تغییر وضعیت دادن باید بصورت مرتب و طبق برنامه زمانی نصب شده بر بالین بیمار باشد.

– پوست باید مرتبا تمیز شود. مرتبا دیده شود تا مبادا زخمی ایجاد شده و از نظر دور بماند.

– اگر بیمارتان به طرف پایین تخت لغزید از کشیدن وی بر روی تخت اجتناب کنید و جهت چرخاندن وی و بالا کشیدنش از ملحفه استفاده نمائید.

– ماساژ نواحی تحت فشار همراه با تغییر وضعیت هر دو ساعت انجام شود.

– از ماساژ نواحی زخم شده بشدت پیشگیری نمایید.

– فراموش نشود تا حد امکان باید از خشکی پوست پیشگیری کرد.

– هر روز بطور مرتب باید پوست نقاطی را که بیشتر احتمال زخم بستر دارند بدقت بازدید کنید.

– اگر بیمار کنترل ادرار و مدفوع ندارد باید مانع از ریختن ادرار و مدفوع بر روی پوست شویم و پوست را خشک و تمیز نگه داریم.

– باید به اندازه کافی کالری، پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و آب به بدن بیمار رسانده شود.

– فیزیوتراپی با آموزش و انجام حرکات ورزشی به بیمار کمک می کند تا عضلات وی قویتر و پوستش ترمیم یابد تا خون بیشتری به پوست برسد.

– از وارد کردن فشار مستقیم به نواحی از بدن با استخوان برجسته نظیر آرنج و لگن خودداری شود.

– از بالش ها و پدهای حمایت کننده در نواحی مانند بازو، ران و مناطق آسیب پذیر استفاده شود.

– نواحی زیر بیشترین احتمال ایجاد زخم بستر را در بدن بیمار دارند، بنابراین توجه بیشتر به این نواحی جهت پیشگیری از ایجاد زخم بستر ضروری است.

برای پیشگیری از زخم بستر یکی از مواردی که نباید فراموش کنید استفاده از پماد عسل کیمیا است ، این پماد با خواص درمانی که دارد میتواند به راحتی از زخم بستر پیشگیری کند.

مطلب پیشنهادی : 

جلوگیری از عفونت با پماد عسل کیمیا 

راه درمان زخم بستر سالمندان چیست ؟

بهترین راه درمان زخم بستر برای سالمندان این است که از پماد کیمیا استفاده کنید ، پماد کیمیا مکانیسم دارویی که دارد می تواند به پیشگیری از زخم بستر و درمان زخم بستر در هر سطحی که باشد کمک بزرگی کند.

حتی شمایی که دارای بیمارستان های بزرگ و بیمارانی که در شرایط کما و استراحت مطلق به سر می برند هستید بهتر است پماد کیمیا را سفارش دهید تا بتوانید از بیماران خود به خوبی محافظت کنید تا آن در شرایط سختی که به سر می برند سخت تر نشود و بیماری جدید برایشان ایجاد نشود پس می توانید برای درمان زخم بستر حتما پماد کیمیا را سفارش دهید.

مراقبت از بیمار زخم بستر سالمند

هرچه سریعتر برای سفارش پماد کیمیا اقدام کنید ! 

همین حالا برای سفارش پماد کیمیا اقدام کنید و برای شروع درمان زخم بستر اقدام کنید ، فکر این نباشید که زخم بستر خیلی شدید شده درمان فایده ای ندارد ، این پماد میتواند بافت های از دست رفته را به راحتی بازگرداند و به بهبود آن کمک کنید پس هر چه سریعتر دکمه ی زیر را فشار دهید و پماد کیمیا را سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.