علت درد پا و درمان زخم دیابت

علت درد پا و درمان زخم دیابت


Rate this post

علت درد پا و درمان زخم دیابت چیست؟

علت درد پا و درمان زخم دیابت ، در این مطلب میخواهیم شما را با علت درد پا که منجر به زخم دیابت می شود آشنا کنیم ، همچنین راه درمان زخم دیابت را هم به شما عزیزان معرفی میکنیم تا دیگر از زجر کشیدن رهایی یابید و دیگر به قطع عضو نرسید ، با پیشگیری از زخم دیابت هم میتوانید از حادثه ی ناگوار قطع عضو جلوگیری کنید تا بتوانید تمام عضو های بدنتان را برای خودتان نگه دارید. پس با ما همراه باشید .

مطلب پر بازدید : درمان زخم دیابت با روش درمانی موثر 

نشانه های اولیه ایجاد زخم و درمان سریع زخم دیابت را بدانید !

یکی از اولین نشانه های زخم بررسی پایتان است ،زیرا ممکن است جورابتان را لک کند و یا در کفشتان نشست کند همچنین ورم غیر معمول ، تحریک و سوزش، قرمزی  و بو از یک یا هر دو پا نیز علائم اولیه زخم دیابت پا هستند. نشانه ی قابل مشاهده و جدی زخم پا، بافت های سیاه اطراف زخم است.(اثر زخم نامیده میشود) که به خاطر عدم وجود جریان خون سالم در ناحیه اطراف زخم است.

قانقاریای جزئی و یا کامل، میتواند در اطراف زخم ظاهر شود ، که به مرگ بافت ها به علت عفونت اشاره دارد در این مورد چرک های بد بو ، درد و بی حسی میتواند اتفاق بیافتد ؛ نشانه های زخم دیابت پا، همیشه قابل مشاهده و آشکار نیستند گاهی اوقات ، شما علائم زخم را تا زمانی که مبتلا به عفونت شوند مشاهده نمیکنید پس اگر هر نوع تغییر رنگی، بر روی پوستتان مشاهده کردید ، مخصوصا بافتی که سیاه شده است و یا هر دردی در اطراف محلی که پینه بسته و یا تحریک شده احساس کردید ، از پماد کیمیا برای درمان زخم دیابت استفاده کنید تا شدید تر نشود.

مطلب بیشتر : درمان زخم دیابت به صورت قطعی 

علت درد پا و درمان زخم دیابت-پماد کیمیا

دلایل ایجاد زخم دیابت چیست؟

👈 جریان خون ضعیف

👈 قند خون بالا(هیپرگلیسمی)

👈 آسیب عصبی

👈 پای زخمی و یا مجروح شده

👈 گردش خون ضعیف یکی از بیماری های عروقی است که در آن خون به طور موثر به پا نمیرسد.

👈 جریان خون ضعیف، همچنین میتواند باعث دشوار تر کردن درمان زخم دیابت شود.

👈 سطح قند خون بالا، نیز میتواند روند درمان زخم دیابت عفونی پا را کاهش دهد بنابراین مدیریت قند خون، حیاتی است. افراد مبتلا به دیابت نوع دوم ،اغلب زمان سخت تری را برای مبارزه با زخم های عفونی میگذرانند.

👈 آسیب عصبی، یک اثر طولانی مدت است که حتی میتواند منجر به از دست دادن احساس در پای شما شود اعصاب آسیب دیده، ممکن است در ابتدا احساس سوزن سوزن شدن و درد داشته باشند ؛ آسیب عصبی باعث کاهش حساسیت پای شما نسبت به درد میشود و در نتیجه زخم های بدون درد میتواند باعث ایجاد عفونت شود.

👈 زخم دیابت ،میتوانند توسط تخلیه محل آسیب دیده شناسایی شوند و گاهی اوقات یک توده که همیشه هم درد ناک نیست ، قابل توجه است.

👈 پوست خشک، در دیابت شایع است پس پای شما ممکن است بیشتر در معرض ترک خوردن باشد و ممکن است پینه و میخچه و زخم و خون ریزی رخ دهد.

مطلب پیشنهادی : راه درمان زخم دیابت با پماد کیمیا 

علت درد پا و درمان زخم دیابت- پماد عسل کیمیا

پیشگیری از زخم دیابت را بدانید 

برای پیشگیری از زخم دیابت اول از همه باید عوامل شدید شدن آن را بدانید تا بتوانید با پرهیز از این عوامل پیشگیری از زخم دیابت و یا تشدید شدن آن را پیش بگیرید. پس موارد زیر را حتما با دقت بخوانید تا بتوانید پیشگیری از زخم دیابت را انجام دهید :

-کفش های با کیفیت پایین ،
-بهداشت ضعیف(به طور منظم یا کاملا شستشو ندهید)
-اصلاح نادرست ناخن پا
-مصرف الکل
-بیماری چشم، از دیابت
-بیماری قلبی
-بیماری کلیوی
-چاقی
-مصرف دخانیات(مهارکردن گردش خون)
-زخم های پای دیابتی ،در مردان مسن نیز بیشتر است.

بیشتر بدانید : روش موثر درمان زخم دیابت شدید 

راه های درمان زخم دیابت و پیشگیری از آن 

*اغلب جوراب خود را عوض کنید.

*به دیدن یک متخصص پا برای برطرف کردن میخچه و پینه هابروید.

*کفش مناسب بپوشید.

*زخم های پا ،میتواند پس از درمان بازگردانده شوند.

*وزن خود را مدام بررسی کنید.

*هر روز پاهای خود را برای چند دقیقه بالا تر از سطح بدن قرار دهید.

*جورابها را همیشه به جز مواقعی که در خواب هستید، بپوشید.

*از نشستن و یا خوابیدن در حالت کشیده خودداری کنید.

*از تمرین های ملایم و راه رفتن روزانه لذت ببرید.

*سطح قند خونتان را چک کنید، زیرا زخم های پا ،میتواند ناشی از دیابت باشد.

علت درد پا و درمان زخم دیابت- پماد کیمیا 09331086037

راه هایی برای جلوگیری از عفونت زخم دیابت 

*حمام کردن پا

*ضدعفونی کردن پوست در برابر زخم

*زخم را با عوض کردن مکرر پانسمان خشک نگهدارید

*درمان آنزیم ؛ مخلوط حاوی آلژینات های کلسیم، برای جلوگیری از داروهای رشد باکتری ها .

*استفاده از پماد کیمیا

مطلب بیشتر : پماد عسل کیمیا و درمان زخم دیابت

بهترین راه موثر درمان زخم دیابت چیست؟

روش موثر درمان زخم دیابت استفاده از پماد کیمیا است. پماد کیمیا با خواص دارویی که دارد میتواند درمان زخم دیابت را در اثر مدت کوتاهی البته بستگی به سطح زخم دیابت شما دارد ، انجام دهد.

پماد کیمیا هم برای پیشگیری از زخم دیابت و هم برای درمان زخم دیابت موثر است این پماد میتواند شما را از قطع عضو ، عفونت ، درد زخم دیابت نجات دهد . اگر هم هنوز دچار زخم دیابت نشده اید میتوانید از این پماد به عنوان پیشگیری از زخم دیابت استفاده کنید تا دیگر دچار زخم دیابت نشوید.

برای سفارش پماد کیمیا هم به صورت حضوری امکان پذیر است هم غیر حضوری یعنی آنلاین ، اولین راه حضوری اینگونه است که شما به داروخانه هایی که نمایندگی فروش پماد کیمیا را برعهده گرفته اند مراجعه کنید و این پماد را تهیه کنید ، یا به صورت آنلاین سفارش دهید و آن ها پماد کیمیا را درب منزل شما تحویل دهند کافیست روی دکمه ها زیر کلیک کنید تا پماد کیمیا را سفارش دهید.

“سریعتر برای سفارش پماد کیمیا اقدام کنید ، گاهی اوقات زود دیر می شود”

1 دیدگاه

  • من چون خودم دیابت دارم همیشه می ترسیدم که نکنه یه روز پامو قطع کنن بخاطر دیابت. واسه همین تا یکم علائم زخم رو پام بوجود اومد واسه پیشگیری از زخم دیابت و اینکه شدید تر نشه از پماد کیمیا استفاده کردم. خیلی خوب بود دستتون درد نکنه! دیگه هم خیالم راحته که پاهام یا جاهای دیگه بدنم قطع نمیشه و هم اینکه اون علائم زخم اولیه همشون از بین رفتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.