زنگ خطر زخم دیابتی

زنگ خطر زخم دیابتی


Rate this post

علائم زخم دیابتی

از اولین نشانه های زخم در پای افراد دیابتی میتوان به ترشحاتی اشاره کرد که ممکن است باعث ایجاد لکه روی جوراب و یا حتی کفشهایتان شود و هم چنین هرگونه ورم غیر عادی ، تحریک یا ناراحتی ، قرمزی یا بوی تند از یک یا هر دو پا میتواند از نشانه های اولیه ی زخم دیابت در پا باشد.

از مهم ترین نشانه های قابل مشاهده زخم پای دیابتی میتوان به کبودیهایی اشاره کرد که بر اثر کمبود جریان خون سالم در اطراف تشکیل می شود . این عارضه که دلمه نامیده میشود، ماده ای اسیدی است که باعث خشکی یا سفید شدن اطراف زخم میشود و میتواند در اطراف زخم، عفونت و چرک ایجاد کند و باعث بوی بد، درد و بی حسی شود و یا حتی موجب از دست رفتن بافتها شود.

برای پیشگیری از انواع زخم دیابتی میتوانید نکاتی که دکترتان به شما متذکر می شود را رعایت کنید و از زخم دیابتی که بیشتر در پاها رخ می دهد جلوگیری کنید.

انواع زخم دیابتی در پا

دکتر شما احتمال دارد اهمیت و شدت زخم شما را از ۰ تا ۳ درجه بندی کند:

* جراحت پای شما هیچ خطری ندارد.

* زخم پای دیابتی شما عفونی نیست.

*زخم شما عمیق است و در بافتها و تاندونها گسترش پیدا کرده است.

*زخم پای دیابتی شما گسترده شده و موجب ورمهای عفونی می شود.

زنگ خطر در زخم دیابتی

همه بیماران دیابتی با خطر بروز زخم در پا مواجه هستند که میتواند علل مختلفی داشته باشد. بعضی از این علتها مثل کفش نامناسب یا بی کیفیت یا عدم بهداشت میتواند خطر ابتلا به زخم را در پا افزایش دهد.
درست نگرفتن ناخنهای پا، مصرف الکل، مشکلات قلبی، چاقی، استعمال تنباکو و جلوگیری از گردش خون میتوانند از دیگر علتهای بروز زخم در ناحیه ی پا باشند. زخم پای دیابتی در افراد مسن شایع تر است.

برای پیشگیری از زخم دیابتی می توانید از علتهای مواجه با زخم دیابتی پیشگیری کنید تا به زخم دیابتی دچار نشوید.

برای درمان زخم دیابت می توانید از پماد عسل کیمیا استفاده کنید تا صد در صد بهبود یابید و از پیشنهاد پزشکان که قطع عضو است جلوگیری کنید.

برای سفارش و خرید پماد عسل کیمیا میتوانید با راه های ارتباطی کیمیا سدید دارو در ارتباط باشید.

مطلب بر گرفته شده از سایت https://drghahrodi.com میتوانید مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.