بیماری بورگر

بیماری بورگر


Rate this post

زنگ خطر برای افراد سیگاری و دچار به بیماری بورگر

این بیماری معمولاً در مردان جوان سیگاری با ایسکمی انگشتان دست و پا شروع میشود و بتدریج به عروق بالاتر گسترش مییابد. درگیری عروق بزرگ نادر است ولی در صورت عدم بهبودی میتوان منجر به قطع عضو شود.

نشانه های بیماری و زخم بورگر

بیمار در مراحل اولیه دچار لنگیدن میشود ، هم چنین درد ایسکمیک در طی استراحت یا زخم شدن مشاهده میشود. معمولاً دو عضو یا بیشتر درگیر میشوند و در چهل درصد از بیماران ترومبوفلبیت سطحی و پدیده رینولد مشاهده میشود. در معاینه این بیماری مثبت شدن تست آلن در افتراق این بیماری از انسداد ناشی از آترواسکروز کمک‌کننده است.
این بیماری با ایجاد لخته‌ ای شدیداً التهابی همراه است. التهاب تمام لایه‌ های رگ را درگیر میکند و در اطراف رگ درگیر ترومبوز التهابی سلول‌ ها بخصوص سلول‌ های بزرگ چند هسته‌ ای داخل میکرو آبسه‌ ها قابل مشاهده است.

این بیماری شیوع جهانی دارد ولی بیشتر در خاورمیانه، مدیترانه و خاور دور مشاهده میشود. شیوع آن با افزایش مصرف سیگار در جوامع نسبت مستقیم دارد.

نوعی اختلال انسدادی غیر آترواسکلروتیک سرخرگ‌ ها و سیاهرگ‌ های کوچک تا متوسط اندام های فوقانی و تحتانی است. علت این انسداد التهاب مکرر و پیشرونده و ایجاد لخته در دیواره رگهاست. این بیماری معمولاً در ارتباط با استفاده از مشتقات تنباکو بخصوص سیگار کشیدن است ولی با مصرف انواع بدون دود تنباکو نیز ارتباط دارد.
از علایم آن درد متناوب انگشتان و زخمهای دردناک بر روی نوک انگشتان دست و پا است. بیماری بورگر درمان قطعی ندارد و گاه قطع عضو ناگزیر است.

پیشگیری از بیماری بورگر 

تنها راه پیشگیری از پیشروی سریع بیماری ترک کامل سیگار و فراورده‌ های تنباکو است.

برای درمان صد در صد زخم بورگر میتوانید با استفاده از پماد عسل کیمیا بهبودی صد در صد و از قطع عضو جلوگیری کنید ، همچنین میتوانید با در ارتباط بودن با کیمیا سدید دارو پماد عسل کیمیا را دریافت کنید و از قطع عضو جلوگیری کنید.

متن نوشته شده برگرفته از سایت ویکی پدیا میباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.