راهنمای پیشگیری از زخم بستر

راهنمای پیشگیری از زخم بستر


Rate this post

راهنمای پیشگیری و درمان سریع زخم بستر 

راهنمای پیشگیری از زخم بستر ، همه ی شما اطلاعاتی راجع به زخم بستر میدانید ، زخم بستر در صورت فشار طولانی مدت نشستن یا خوابیدن در یک وضعیت ثابت و در ابتدا به صورت قرمزی یا زخم بسیار کوچک دیده می‌شود و اگر درمان زخم بستر در همین سطح را جدی نگیرید عواقب جبران ناپذیری به بار می آید ، که یکی از عوامل آن که بسیار از بیماران با آن درگیر هستند ، از بین رفت بافت پوستی ، عفونت کردن و دردی که از این زخم بیمار تحمل میکند بسیار آزار دهنده است پس سلامتی بیمار خود را با درمان زخم بستر در سطوح پایین جدی بگیریم. در ادامه به شما راه های پیشگیری از زخم بستر را پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : راه درمان و پیشگیری از زخم بستر 

راهنمای پیشگیری از زخم بستر 

– پوست روزانه شستشو شود و با حرکت آهسته خشک شود و از صابون و مواد شیمیایی استفاده نشود.

– برای جلوگیری از خشک شدن پوست بلافاصله پس از حمام یا شستشو از یک کرم مرطوب کننده استفاده شود.

– رژیم غذایی مناسب ( پروتئین، کالری) و حاوی ویتامین‌های C ، E و کلسیم باشد.

– رطوبت زیاد سبب افزایش احتمال آسیب پذیری پوست میشود. این رطوبت ممکن است ناشی از تماس مستقیم با عرق ادرار، مدفوع یا ترشحات زخم باشد بنابراین لباس و ملحفه باید تمیز و خشک باشد.

– وضع پوست حداقل یک بار در روز بررسی شود و هر دو ساعت یک بار تغییر وضعیت داده شود. در صورت امکان از تشک مواج استفاده شود.

– هنگام جابه جایی و کشیدن بیمار روی سطح رختخواب یا صندلی بهتر است سطح بدن فرد از روی رختخواب بلند شود.

– به هنگام قرار گرفتن به پهلو، از خوابیدن مستقیم روی استخوان ران پرهیز شود و سنگینی بدن روی قسمت گوشتی ران قرار گیرد.

– زمانی که بیمار به پشت خوابیده است از یک بالشتک نرم در زیر پا در قسمت وسط ساق تا قوزک استفاده شود تا زانو و پاشنه پا‌ها بالاتر از سطح بستر قرار گیرند.

-انجام نرمش‌های روزانه به صورت نرمش‌های کششی سبب افزایش جریان خون و کاهش احمال زخم بستر میشود. در انجام این ورزش‌ ها میتوان از فیزیوتراپیست کمک گرفت.

– ملحفه عاری از ذرات و مواد زاید باشد.

– ملحفه بیمار صاف و عاری از چین و چروک باشد.

– ناخن‌های بیمار کوتاه شود و از زیورآلات استفاده نشود.

– ماساژ نقاط تحت فشار به تسهیل جریان خون بیمار کمک میکند.

– استفاده از تشک‌ های مواج نیز به پیشگیری از زخم بستر کمک میکند.

مطلب بیشتر : درمان قطعی زخم بستر با پماد  عسل کیمیا 

راهنمای پیشگیری از زخم بستر-پماد کیمیا

راه درمان زخم بستر چیست؟

در درمان زخم بستر معمولا چند روش به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند تا تاثیر گذاری آنها بیشتر و سریعتر باشد. این روش ها ممکن است با توجه به نوع و درجه زخم و شرایط بیمار، متفاوت باشند.

از جمله درمان زخم بستر می توان به موارد زیر اشاره نمود :

۱- وکیوم تراپی یا درمان زخم بستر با فشار منفی

۲- پانسمان های نوین مراقبت از زخم

۳- استفاده از تجهیزات طبی مانند تشک مواج، تخت مخصوص

۴- ماساژ درمانی

۵- استفاده از پماد کیمیا برای درمان زخم بستر

۶- درمان عفونت زخم بستر که توسط پماد کیمیا انجام میگیرد زیرا خاصیت ضد عفونی دارد.

۷- کنترل میزان کالری دریافتی و مواد مغذی لازم برای افزایش ایمنی بدن و مقاومت پوستی، افزایش پروتئین دریافتی.

۸- دبریدمان زخم بستر که توسط پماد کیمیا انجام می شود.

مطلب پر بازدید : درمان صد در صد زخم بستر با پماد 

راهنمای پیشگیری از زخم بسترو درمان زخم بستر - پماد کیمیا

درمان زخم بستر با استفاده از پماد کیمیا 

از عملکردهای مهم پماد کیمیا اکسیژن رسانی و افزایش گردش خون و ترمیم بافتهای آسیب دیده می باشد. ترکیبات به کار رفته در پماد کیمیا نقش مهمی در بهبود سریع تر و مطلوب تر زخم دارد.

استفاده از پماد کیمیا که باعث جذب مایع سرم زخم و کاهش سفت شدن و تورم آن میگردد. پس از دبریدمان پماد کیمیا باعث جذب اگزودا (ترشحات چرکی روی زخم) و کموکاین ها (پروتئین های ترشح شده توسط سلولها ) که داخل بافتها منتشر شده را به مکان عفونت …

توجه داشته باشیم در درمان زخم بستر بافتهای زیرین بیشتر از آنچه به نظر میرسد درگیر شده اند. برای درمان اینگونه زخمها پماد عسل کیمیا کمک به دبریدمان زخم بستر می کند.

طریقه مصرف پماد کیمیا برای درمان زخم بستر 

🔸️ ابتدا زخم بستر را باسرم شستشو و گاز استریل تمیز کنید.
🔸️ روی تمام سطح گاز استریل ۲ تا ۳ لایه مقداری از پماد کیمیا را مالیده تا (به اندازه ۲ تا ۳ میل قطر آن شود) و آنرا روی زخم بستر قرار دهید.
⏰ ۱۲ ساعت بعد ( بدون شستشو با آب یا بتادین یا سرم ) محل زخم بستر را فقط با گاز استریل خشک تمیز نموده و مجددا بهمان ترتیب پانسمان را تکرار کنید.

توجه توجه :

بعد از استفاده از پماد کیمیا برای درمان زخم بستر ابتدا ناحیه زخم لزج شده و رطوبت شدت پیدا می کند زیرا در حال از بین بردن بافتهای مرده و خارج نمودن ترشحات در ناحیه زخم می باشد. سپس شروع به سلول سازی و ترمیم زخم نموده و پوست ساخته می شود.

راهنمای پیشگیری از زخم بستر و درمان سریع زخم بستر - پماد عسل کیمیا

سفارش پماد کیمیا برای درمان زخم بستر 

راهنمای پیشگیری از زخم بستر  و درمان زخم زخم با پماد کیمیا انجام می شود این پماد خواص دارویی زیادی دارد که باعث درمان زخم بستر ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم دیابت ، و بسیاری از زخم های شده است و به صورت قطعی درمان را انجام میدهد هیچ نوع بازگشتی بعد از بهبودی نخواهید دید.

بیمارانی که زخم بستر دارند حتما هرچه سریعتر از این پماد به عنوان راه درمانی موثر استفاده نمایند. ممکن است زخم بستر شما در سطح بالایی باشد و درمان آن طول بکشد بنابراین نگران نباشید که پماد کیمیا هیچ تاثیری بر روی زخم بستر شا نداشته باشد هر بیماری یک طول درمانی دارد که بعد از طی آن دوره بهبود را مشاهده خواهید کرد پس با کمی صبر متوجه تاثیرات پماد کیمیا بر درمان زخم بستر خواهید شد.

سفارش پماد کیمیا دو راه دارد : ۱- سفارش به صورت آنلاین -۲-خرید به صورت حضوری پماد کیمیا از داروخانه هایی که این پماد را به فروش میرسانند.

از طریق لینک های زیر شما میتوانید مستقیما پماد کیمیا را سفارش دهید و به درمان زخم بستر ، درمان زخم دیابت ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم شقاق ، درمان زرد زخم و … کمک کنید هر چه سریعتر برای خرید و سفارش پماد کیمیا اقدام کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.