دلیل تاخیر بهبود زخم در بیماران دیابتی

دلیل تاخیر بهبود زخم در بیماران دیابتی


Rate this post

دلیل تاخیر بهبود زخم در بیماران دیابتی چیست؟

– دربیماران دیابتی تاخیر در بهبود زخم به علت بالا بودن سطح گلوکز خون فرآیند ترمیم به مخاطره می افتد. و درصد بهبودی زخم در فرد دیابتی در مقایسه با فرد سالم طولانی تر می باشد.
– قدرت کششی زخم دیابت برای ترمیم بافت جدید تا به حالت طبیعی برسد خیلی زمان می برد، و در بیماران دیابتی قدرت کشش زخم برای تشکیل بافت جدید در مقایسه با زخم های افراد غیر دیابتی ضعیف تر است .
– دیابت با اثراتی که بر ساختار عروق و اعصاب می گذارد طول دوره درمان را افزایش می دهد.

۲ فاکتور عمده باعث مشکلات در افراد دیابتی میشود ؟

نوروپاتی محیطی و انسداد بیماری شریانی ، وعفونت با حضور این دوفاکتور باعث اکثر آسیب ها میشود.
سلامت پوست دربیماران دیابتی بسیار قابل اهمیت است ، زیرا خود کم خونی باعث نازک شدن پوست شده و درنتیجه پوست خشک و شکننده میشود ، هرگونه ترک پوست هرچند کوچک وبی اهمیت می تواند باعث ورود باکتری وعفونت شدید درمدت کوتاه بشود.
– طول دوره بهبودی زخم در افراد دیابتی با مقایسه با فرد غیر دیابتی طولانی تر است .
– قدرت

بیشتر صدمات پا دربیماران دیابتی با کم خونی همراه است .
– برای درمان و نگهداری پای افراد دیابتی بازسازی شریانی برای برقراری جریان خون طبیعی است .
– تغذیه طبیعی بافت سبب میشود که بافت نسبت به نکروز فشاری و عفونت مقاومت نماید. بیماران دیابتی اغلب دیر بهبودی پیدا می کنند و تمایل بیشتری به عفونت دارند ، بهبودی ضعیف دردیابت به علت تغییرات رگ هاست .
– زخم در بیشتر بیماران دیابتی نشانه های خفیفی دارد ، ولی در بعضی از بیماران وضعیت به سوی گانگرن پیشرفت کرده که عامل اصلی آن کم خونی بافت است .
– دیابت با اثراتی که برساختار عروق واعصاب می گذارد،ترمیم زخم را دچار آسیب نموده و طول درمان را افزایش می دهدوبه علت ایجاد عفونت،زخم را آسیب پذیر می سازد.و درنهایت باعث میشود خونرسانی به ناحیه زخم دچار اشکال گردد و اکسیژن رسانی و تغذیه بافت آسیب دیده دچار اختلال شده و ادامه این فرآیند منجر به قطع عضو شود .
– اگر افراد دیابتی مراقبتهای لازم را نداشته باشند که دچار زخم و عفونت نشوند باز هم این مراحل تکرار شده و منجر به قطع مجدد اندام در ناحیه بالاتر میشود.

برای درمان زخم دیابتی میتوانید پماد عسل کیمیا را طبق دستور العملش مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید ، برای خرید و سفارش پماد عسل کیمیا میتوانید از کیمیا سدید دارو سفارش دهید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.