درمان نوین زخم دیابت با روش قطعی


Rate this post

درمان نوین زخم دیابت با روش قطعی

درمان نوین زخم دیابت با روش قطعی ، افراد دیابتی در طول بیماری خود باید تحت نظر پزشک متخصص خود باشند تا قند خون را کنترل کنند و هم اینکه از بروز زخم دیابت جلوگیری کنند.

در ادامه شما را با دلیل ایجاد زخم دیابت آشنا خواهیم کرد و درمان نوین زخم دیابت را به شما عزیزان دیابتی پیشنهاد می کنیم.

بیشتر بخوانیم : روند درمان زخم دیابت با پماد کیمیا

درمان نوین زخم دیابت با روش قطعی

دلیل ایجاد زخم دیابت چیست ؟

نوروپاتی زخم دیابت

نوروپاتی هنگامی رخ می دهد که رگ های خونی که شامل اعصاب، اکسیژن و مواد مغذی هستند، آسیب دیده باشند. پاهای یک فرد مبتلا به دیابت به علت جریان خون ناکافی و قند خون کنترل نشده به شدت مستعد نوروپاتی می باشد. این شرایط می توان سلول های عصبی را نابود و موجب درد و خارش و بی حسی شود.

افرادی که مبتلا به نوروپاتی هستند ممکن است به اندازه کافی درد و خارش شدید ناشی از آسیب های پا را حس نکنند. بیماری دیابت، درمان طبیعی را مختل می کند، پیشگیری از خشکی پوست در پاهایی که تحت تاثیر جریان ناکافی خون قرار گرفته اند و محدود کردن گلبول های سفید برای شروع روند درمان زخم پای دیابتی ضروری است.

بیشتر بدانیم : دلیل درمان فوری زخم دیابت 

درمان نوین زخم دیابت با روش قطعی

علائم ایجاد زخم دیابت ؟

زخم پای دیابتی اغلب در پاشنه پا که پوست آن همیشه در معرض فشار ثابت قرار دارد، شکل می گیرد. پوست پای بیمار، تحت فشار وزن بدن از بین می رود و در نهایت تبدیل به زخم باز می شود.

علائم زخم پای دیابتی عبارتند از:

👈 تورم، تغییر رنگ و گرما در اطراف زخم
👈 ترشحات بد بو از زخم
👈 زمانی که زخم ظاهر می شود، درد به طور مداوم حس می شود
👈 ضخیم شدن پوست اطراف زخم ( لبه های زخم )
👈 تب و لرز در مراحل پیشرفته زخم پای دیابتی

بیشتر بخوانیم : بررسی پماد کیمیا در درمان زخم دیابت 

درمان نوین زخم دیابت با روش قطعی

مراقبت های لازمه از زخم دیابت و راه درمان آن چیست؟

اگر چه زخم پای دیابتی به موقع تشخیص و تحت درمان قرار نگیرد می تواند سبب عوارض جانبی مانند سلولیت ( عفونت بافت )، استئومیلیت ( عفونت استخوانی) و قانقاریا شود. زخم های پیشرفته پا اغلب نیاز به دبریدمان خواهند داشت. دبریدمان فرآیندی است که در آن بافت های مرده روی زخم توسط درمانگر زخم حذف می شود. متخصصین زخم، دبریدمان زخم را به روش های مختلفی انجام می دهند که یکی از این روش ها، کاوش می باشد که جهت مشخص شدن اندازه زخم انجام می شود.

درمان زخم دیابت  و مراقبت از آن با روش های خانگی :

*خشک نگه داشتن زخم و پوشاندن زخم با پانسمان مناسب
*کنترل سطح قند خون جهت تسریع درمان
*تمیز کردن زخم به طور روزانه با پماد موضعی مناسب که توسط متخصص زخم تجویز شده باشد
*اجتناب از پیاده روی بیش از حد
*پوشیدن کفش دیابتی که از جیر نرم و یا چرم ساخته شده است
*پوشیدن جوراب های مخصوص افراد دیابتی که حاوی پوشش اضافه جهت حفاظت از پا هستند
درمان زخم دیابت  و بهبود قطعی زخم باید ظرف یک هفته پس از شروع درمان دیده شود البته بستگی به سطح زخم دیابت شما دارد هرچه عمیق تر باشد طول درمان بیشتر خواهد شد. اگر درمان زخم دیابت  بعد از این مدت صورت نگرفت و یا وخیم تر شوند باید سریعا از یک راه دیگر برای درمان استفاده کنید که در ادامه میتوانید از راه درمان نوین زخم دیابت آگاه شوید.

بیشتر بخوانیم : موثر ترین روش درمان زخم دیابت 

درمان نوین زخم دیابت با روش قطعی

اهمیت مراقبت از زخم دیابتی ؟

زخم های پای دیابتی می تواند زخم هایی پیچیده باشد که تاثیرات بسیار زیادی بر کیفیت زندگی بیمار خواهند داشت. در مقایسه با دیگر زخم های مزمن، رشد و پیشرفت زخم پای دیابت می تواند در پی تغییرات ناشی در تشخیص بیماری دیابت، پیچیده تر شود. افراد مبتلا به این بیماری نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض خطر نوروپاتی دیابتی، حمله قلبی، سکته مرگبار و مرگ زودرس هستند.

بنابراین این بیماران نیاز به ارزیابی منظم و یک استراتژی مراقبت از زخم دارند. پانسمان های نوین زخم که برای درمان رخم پای دیابت مورد استفاده قرار می گیرد، به درمان زخم ها کمک کرده و به عنوان یکی از مهم ترین عوامل طرح درمان زخم هر بیمار شناخته شده است.

راجع به دیابت انواع خاص و دیابت بارداری آگاهی دارید ؟

دیابت سایر انواع خاص

این طبقه بندی شامل انواع بیماری ها و شرایطی است که باعث بروز دیابت می شوند ولی در سایر طبقه ها قرار نمی گیرند. اختلال هایی نظیر اختلال در آنزیم های گوارشی، مثل پانکراتیت و کیست فیروزه پانکراس، تصادف و ترومابه پانکراس.

دیابت بارداری

این افراد قبل از بارداری سابقه دیابت ندارند و در طول بارداری دچار دیابت می شوند و پس از بارداری ممکن است دیابت ادامه دار باشد یا نباشد.

برای درمان زخم دیابت در این نوع ها هم میتوانید ادامه ی مطلب را دنبال کنید.

بیشتر بدانیم : بهترین روش موثر درمان زخم دیابت 

راه نوین درمان زخم دیابت

راه نوین درمان زخم دیابت استفاده از پماد کیمیا است فرقی نمیکند که دیابت شما از چه نوعی و زخم دیابت در جه سطحی باشد ، پماد کیمیا به عنوان بهترین راه حل برای درمان زخم دیابت است ، زخم دیابت به علت پیشرفت سریعی که دارد باعث می شود تا به نقطه ی عفونت و از بین رفتن بافت های برسد پس بهتر است راه نوین درمان زخم دیابت را پیش بگیرید تا از این عوارض جلوگیری کنید ، اگر از پماد کیمیا برای درمان زخم دیابت استفاده نکنید باید به فکر قطع عضو باشید پس بهتر است یک عضو از بدنتان را از دست ندهید و درمان قطعی را شروع کنید .

درمان زخم دیابت با پماد کیمیا یک روش نوین به حساب می آید که توانسته هزاران بیمار را از شر این زخم نجات داده و از قطع عضو جلوگیری کند ، پماد کیمیا علاوه بر درمان زخم دیابت به درمان زخم بستر ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم شقاق و … کمک میکند خواص درمانی موجود در این پماد به شدت بالاست پس برای سفارش پماد کیمیا لینک زیر را دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.