درمان زخم بستر با درگیری اپیدرم و درم

درمان زخم بستر با درگیری اپیدرم و درم


Rate this post

درمان زخم بستر با درگیری اپیدرم و درم

درمان زخم بستر با درگیری اپیدرم و درم راه را برای درمان سخت تر می کند و باعث می شود تا افراد زجر زیادی را تحمل کنند تا درمان به طور کامل انجام شود.

زخم بستر در افرادی که مدتهای طولانی بستری هستند یا بر روی صندلی می نشینند به وجود می آید.این عارضه بیشتر در افراد سالخورده و بر روی برآمدگی های استخوانی ایجاد می شود . کم خونی موضعی منجر به نکروز پوست و ایجاد زخم عمیق شونده و مقاوم به درمان میگردد که به آن زخم بستر یا فشاری می گویند.

نظر به آنکه درمان زخم بستر بسیار سخت و طولانی می باشد بهترین کار جلوگیری از ایجاد آن در افراد مساعد به ایجاد زخم می باشد بدین منظور این افراد باید از بی حرکتی طولانی پرهیز کنند و در صورت عدم امکان حرکت  بهتر است بیمار مرتب جابجا گردد و روی نواحی فشار پوستی به آرامی ماساژ داده شود و برای حفظ رطوبت پوست از کرم های مرطوب کننده استفاده شود. بدیهی است استفاده از تشک مواج موثرتر است.

درمان زخم بستر با دسته بندی شدت آن

در صورت ایجاد و جهت درمان زخم بستر بهتر ابتدا  باید آن را بر اساس شدت طبقه بندی نمود :
۱- نوع خفیف با درگیری اپیدرم
۲- نوع متوسط با درگیری اپیدرم و درم
۳- نوع شدید با درگیر ی اپیدرم ، درم و بافتهای زیر جلدی
۴- نوع خیلی شدید که زخم به استخوان و عضله رسیده است

اقداماتی که باید برای درمان زخم بستر اقدام کنید شامل موارد زیر می شود پیشنهاد میکنیم این موارد را جدی بگیرید تا بیمار سریعاً بهبودی پیدا کند :

۱- جابجایی بیمار هر ۲ ساعت بدون آنکه پوست بیمار کشیده یا زخم شود.
۲- حفظ رطوبت پوست
۳- سرتخت بیمار بالا نباشد
۴- از نظر بهداشت و دفع ادرار و مدفوع کنترل شود
۵- از ویتامین C روزانه ۲قرص ۵۰۰ میلیگرمی و غذای مقوی و حاوی پروتیین زیاد استفاده نمایید.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید :

علت و پیشگیری از زخم بستر

درمان زخم بستر در سطح های مختلف

درمان زخم بستر با درگیری اپیدرم و درم

درمان زخم بستر در مراحل مختلف با پماد کیمیا

پماد کیمیا با توجه به خواص درمانی و مکانیسمی که دارد در درمان زخم بستر و جلوگیری از عفونت زخم به دلیل آنتی باکتریالی که داخل آن وجود دارد به راحتی انجام می گیرد.

با توجه به این همه خواصی که پماد کیمیا دارد به راحتی می توانید برای بهبودی و پیشگیری از زخم بستر از آن کمک بگیرید. همچنین می توانید برای درمان زخم دیابت ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم کورک ، درمان زخم پوستی ، درمان زخم عمل زیبایی و .. هم از این پماد استفاده کنید.

مکانیسمی که این پماد دارد شامل موارد زیر می شود :

پراکسید هیدروژن موجود در پماد خاصیت ضد میکروبی دارد که می تواند رگهای خونی را تجریک کرده و سلولهای بنام فیبروبلاست که بافت پیوندی جدیدی را می سازند به محل زخم هدایت کرده و سلولهای ایمنی به نام منوسیت را فعال نموده که این سلولها عامل رشد را آزاد و سلول های پوششی را تحریک نموده تا تقسیم شده و زخم را ببندند.

از دیگر مواردی که می توان از مکانیسم پماد کیمیا گفت این است که بافت های زرد و سیاه که به آن دبرید یا دبریدمان گفته می شود را از روی پوست حذف می کند چراکه اگر این دبرید روی زخم بماند باعث تخریب و فاسد شدن محل زخم می شود و همین امر مانع ترمیم و بهبود زخم بستر یا هر زخم پوستی دیگری می شود.

با استفاده از پماد کیمیا شما می توانید بافت سیاه را بعد از چند جلسه که زخم روشن تر و نرم تر شده آن را به راحتی از روی بافت پوست بردارید تا روند بهبودی آغاز شود.

برای سفارش پماد کیمیا از دو راه می توانید اقدام کنید اولین راه اقدام سفارش آنلاین و دومین راه مراجعه به داروخانه های نزدیک به محل زندگیتان است. برای راحتی شما مخاطبان عزیز دو لینک در ادامه قرار دادیم که می توانید بدون معطلی پماد کیمیا را سفارش دهید.

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.