درجه بندی زخم های دیابتی

درجه بندی زخم های دیابتی


Rate this post

علائم زنگ خطر زخم پای دیابتی

لکه های روی جوراب هایتان یا حتی کفش ها ، بوی تند پاها یا قرمزی و هر گونه ورم های غیر طبیعی پاها می تواند از نشانه های زخم پای دیابتی باشد . کمبود جریان خون سالم باعث به وجود آمدن کبودی هایی میشود که در اطراف زخم به وجود می آیند که به آن دلمه میگویند و به علت داشتن ماده ی اسیدی باعـث عفونت زخم از طریق خشکی یا سفید شدگی زخم می شود و بوی بد ، بی حسی ، از دست دادن بافت ها از علائم آن می باشد .

روش های پیشنهاد شده زیادی در سال های گذشته برای درمان زخم دیابت ارائه شد که هیچ کدام مورد مقبول واقع نشد. زیرا باید بر اساس عمق و درجه بندی زخم های دیابتی راه درمان زخم دیابت را تشخیص داد.

واگنر مگیت زخم های دیابتی را بر اساس عمق آنها به ۵ درجه تقسیم کرده است :

درجه صفر که مختص پوست سالم است و زخم ساده ای می باشد .

درجه یک به زخم های سطحی می گویند ، زخم هایی از طریق اپیدرم و درم هستند اما باعث نفوذ به مفاصل و استخوان ها نمی شود.

درجه دو زخم عمیقی می گویند که به تاندون نفوذ می کند اما استخوان یا مفصل را درگیر نمی کند .

درجه سه به زخم عمیق با آبسه می گویند که به استخوان و مفصل نفوذ می کنند.

درجه چهار، گانگرن پیشانی نام دارد .

درجه پنج ، گانگرن پا نام دارد .

درجه ی زخم دیابتی  ، عمق زخم دیابتی از مواردی هستند که به نحوه درمان زخم دیابت کمک میکنند.

درجه بندی زخم های دیابتی و درمان زخم دیابت

خطرات عدم درمان زخم دیابت :

زخم دیابت برای بیماران دیابتی مشکلات جدی ای ایجا د می کند که اگر درمان نشود می تواند عوارض زیادی را در پی داشته باشد و نمونه ی این عوارض قطع عضو می باشد . به همین دلیل شما باید بسیار مراقب این گونه زخم ها باشید و راه های درمان آنرا به صورت جدی دنبال کنید .

اگرهر کدام از  علائم مور مور شدن ، درد مداورم ، ورم ، سوزش یا ورم را احساس کردید حتما این علائم را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه فرمایید .

در طول درمان زخم دیابت سعی کنید که پانسمان خود را تازه نگه دارید زیرا تعویض مداوم پانسمان ها به کاهش باکتری ها کمک می کند . اگر دچار زخم پای دیابتی شدید سعی کنید از جوراب سفید استفاده کنید و هم چنین با چک کردن مداوم زخم ها از عفونت ها و عوارض بسیار آنها جلوگیری کنید .

مطالب پر بازدید : 

درمان صد در صد زخم دیابت

راه موثر درمان زخم دیابت و پیشگیری از آن

ویژگی های افرادی که در معرض خطر زخم دیابتی قرار می گیرند

کاهش جریان خون  و اعصاب آسیب دیده باعث می شود کسانی که بیماری دیابت دارند اغلب به این گونه زخم ها مبتلا شوند . بیماری های مزمن دیگری که افراد دیابتی دارند مانند ایدز ، سطح کلسترول بالا و چاقی خطر ابتلا به زخم دیابتی را بالا می برد . بیمارانی که سیگار مصرف می کنند ، ورزش نمی کنند و همچنین بیمارانی که رژیم غذایی نا سالم دارند خطر ابتلا به این بیماری را در خود افزایش می دهند .

کنترل قند خون جهت درمان زخم دیابت

یکی از بهترین روش های معرفی شده جهت درمان زخم دیابت کنترل قند خون می باشد و در صورت کنترل ، اگر قند خون بالا بود می توان با یک پانسمان آن را بهبود بخشید .

گیاهان دارویی موثر برای درمان زخم دیابت !

در این مقاله به بررسی  گیاهانی  که برای درمان زخم دیابت به کار می روند می پردازیم . پاپایه ، درمنه ، چریش ،هلیله سیاه ، گزنه ، آلوورا ، صدفی و … از جمله این گیاهان می باشند .اثر بهبود این گیاهان در یک یا چند مرحله از زخم دیابتی وجود دارد .

بر اساس نتایج و تحقیقات بدست آمده گیاهان دارویی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ، ضد التهابی و تاثیر بر رگ زایی میتوانند همراه با دارو های شیمیایی یک راه حل موثر و آسان برای درمان زخم دیابت باشند زیرا عوارض جانبی آنها کمتر و دسترسی به این گیاهان دارویی آسان می باشد .

درجه بندی زخم های دیابتی و درمان زخم دیابت - پماد کیمیا

شیوع زخم دیابت میان مردمان دنیا

بر اساس تحقیقات ۳۷۰ میلیون نفر از افراد دنیا مبتلا به بیماری دیابت هستند و ۲۵ درصد آنها دچار زخم دیابت می شوند و این زخم دیابتی حدود ۲ درصد میان مردم جهان وجود دارد . و جالب است بدانید که سرطان سینه ، لنفوم و پروستات نسبت به زخم دیابت کمتر باعث مرگ و میر می شود و کسانی که مبتلا به  زخم پای دیابتی می شوند در طول ۵ سال آینده تا حدود ۴۵ درصد این افراد فوت می کنند.

مطالب پیشنهادی : 

آیا راه درمان زخم دیابت را میدانید ؟

چرا دچار زخم دیابت شده اید ؟

درمان و پیشگیری از زخم دیابت با استفاده از پماد کیمیا

پماد عسل کیمیا یکی از بهترین روش ها برای درمان زخم دیابت ، درمان زخم بستر ، درمان زخم سوختگی ، درمان زخم شقاق ، درمان زرد زخم  و … می باشد . با مطالعه این مقاله حتما تا کنون به این موضوع پی بردید که یک زخمدیابتی کوچک هم می تواند با عفونت کردن و عمیق تر شدن به یک معذل بزرگ تبدیل شود بنابراین استفاده از پماد کیمیا به عنوان یک درمان قطعی به شما پیشنهاد می شود.

برای رهایی از قطع عضو و جراحی های پر دردسر برای بهبود زخم دیابت که ممکن است هیچ تاثیری نداشته باشد و دوباره زخم به حالت اول بازگردد میتوانید بدون هیچ دردسری از پماد کیمیا استفاده کنید هم به صورت قطعی درمان زخم دیابت صورت میگیرد هم اینکه دیگر بازگشتی در کار نخواهد بود.

برای خرید پماد کیمیا میتوانید هم به صورت آنلاین سفارش دهید و هم اینکه از داروخانه هایی که پماد کیمیا را به فروش میرسانند خریداری کنید برای دسترسی سریع و خرید آن میتوانید دکمه های زیر را لمس کنید تا هرچه سریعتر برای درمان زخم دیابت اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.